Godmorgon från Fårö och Norsta Auren

I morse ringde klockan 05.00. Varför? Därför. 


Jag, löpardojjorna och Vickan ville ha den här stranden för oss själva. När jag springer med hundarna tycker jag om att springa själv. Inte behöva tänka på att det kommer andra hundar eller att min egen hund skrämmer någon som är hundrädd. Det är mycket skönare att springa helt avslappnat och lyssna på naturen. Stränder och hav bjuder på avkopplande ljud för själen. Jag tänkte springa så långt bort jag såg på den här bilden för att se vad som döljde sig bakom kröken. Det tog 15 min att ta sig dit, även om jag nu sprang väldigt långsamt 7 min/km skulle jag tippa på så är det alltså en bit. Där bakom kröken såg det ut så här. 


Ännu mera sand, ännu längre strand! Jag vände. Längre löpning får bli nästa sommar för mig. Är ändå så nöjd att kroppen joggar 30 min utan minsta problem. Två månader sedan jag sprang senast och då har jag gjort en operation och en cellgiftsbehandling. Träning är en bra soldat. 

Lite fler bilder från skönjoggingen på Norsta Auren






CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar