Det blev varmt ändå gick loppet över förväntan


Innan starten, laddade. Jag och min kusin Viveca. 

Vi har bott 5 minuters promenad från Central Park. Loppet startade kl 8 på morgonen. Så en snabb kaffe, lite frukost och sen promenerade vi ner till parken. Vädret, varmt, precis som det ska i NY. 


Precis innan starten går

Första sträckan går gatan upp på västra sidan Central Park. Starten med de olika startgrupperna flöt extremt bra och hela fältet kunde springa på från start. Vi fick in en skön takt från början och benen kändes otroligt fräscha. Loppet fortsatte in i parken och längst upp, vid 5 km någonstans där blev det varmt och gick uppför. Jag känner ju min kropp väldigt väl vid det här laget och slog av på takten vid precis rätt tillfälle. Vivan drog lite före men jag var snart ikapp igen. Vi tog en km till och sen kroknade jag igen. Vivan drog före en gång till och jag fortsatte mala på i långsamt tempo. Det som gjorde det jobbigt var värmen. Jag gissar på att den låg på 27 grader någonstans. Så vid 8 km drog jag en mugg med vatten från vätskekontrollen rakt över huvet och sen jäklar blev det fart. Höll igen lite för att vänta in sista km markeringen. Efter ett tag insåg jag att det inte fanns någon så lite sur är jag att jag sprang in med ganska mycket kraft kvar. Men jag höll mitt mål, att springa hela loppet behagligt och kunna njuta av det och det gjorde jag, jag blev aldrig för trött. Och dessutom väldigt nära det första målet jag satte (som jag reviderat under våren) att springa på 60 minuter. Jag sprang in på 63 min och 43 sek. Och kom nästan ikapp Vivan på slutet. Vi hittade på varandra direkt efter målgång vid vätskestationen igen. 


Lite trötta och varma här. Temperaturen den här dagen gick upp till 31 grader och när vi gick och la oss igår kväll var det fortfarande 30. 


After Run på Tavern on the Green



Central Park










CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar