Så här en vecka innan loppet

Fortfarande frisk! Visste du att cancerbehandlingar ger ett kroniskt sänkt immunförsvar? Jag hade ingen aning förrän jag själv kom in i den här branschen. Det är såklart individuellt hur hårt det slår. Jag har en tiondel av ett normalt immunförsvar och blir helt klart lätt nojig och rädd för att dra på mig någon förkylning så här nära inpå loppet. Förutom att jag äter färsk ingefära nästan varje dag nu så sprang jag till och med in på hälsokost häromveckan och frågade om jag kunde preppa mig med något mer. De rekommenderade mig att ta hand om magen. Magen är grunden till ett bra immunförsvar menade de. Så jag köpte en burk med Probioplex från Helhetshälsa så klart och även en burk med Manukahonung. Mycket mer går liksom inte att göra mer än vara noga med handhygien och se till att inte sitta i drag vilket jag är extremt känslig för. Så i packningen ligger stora sjalar och kaftaner så jag kan svepa in mig i tunna kläder dagarna innan loppet i New York. Det kommer vara 25-30 grader när vi är där och det betyder också mycket AC som jag är extremt känslig för. 



CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar