Värmer upp!

Det är vår, snart sommar med ett varmt duggregn - löpning när den är som bäst. Det är halvtid till Lidaloppet! Om sex månader är det dags igen. I år har jag unnat mig att slipa på löptekniken tillsammans med Anna, med siktet inställt på New York och tjejmilen på 60 minuter. Det kan jag glömma, inte New York men tiden. I höstas trodde jag det var möjligt, nu är det bara att backa tillbaka och inse att den jävla cancern fortfarande har alldeles för mycket inflytande över min kropp, den är fortfarande inte helt återställd, den vill inte svara på konditionsträning. Om elva dagar är det exakt två år sedan cirkusen startade, en cirkus som också lärt mig otroligt mycket. Som också lärt mig bra saker och jag är tacksam för att min kropp ändå orkar springa alls. Så det kommer bli helt grymt att springa i Central Park! Och efter NY sätter jag igång uppladdningen till Lidaloppet på riktigt. Precis som förra året hoppas jag att alla jag känner på något sätt hjälper till att sprida information om Lidaloppet. Lägg 23 oktober 2016 på minnet. Varje liten insats gör skillnad! Mer info på www.lidaloppet.se inom kort. 


Jag och Vicky på löprunda en tidig morgon på Fårös stränder. Två veckor efter första cytostatikabehandlingen. Jag är och förblir övertygad om att träning och rätt mat är medicin för kroppen. 


Lidaloppet är ett ungt evenemang som drivs av eldsjälar. Hjälp oss sprida information om loppet så vi kan växa. Vinsten går till BCF Amazonas. Mer info på www.lidaloppet.se


CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar