Ett och ett halvt år efter cancern - det som inte syns

När allt ska vara som vanligt. När prestationsprincessan har tröttnat på att ha dålig kondition och tvingar kroppen att ge järnet. Det går bra några veckor sen faller jag hårt, hårt, hårt. Det här var vintern 2015. Jag ville så gärna vara som vanligt. Istället drog jag på mig saltbrist och sakta men säkert en utmattningsdepression. Onkologen hade sagt att jag fick träna så mycket jag orkade, Problemet var att jag tränade mer än jag orkade, jag möttes återigen av okunskap från omgivningen. Frågor som kan man verkligen träna för mycket dök upp. Ja helt klart är det så, när hjärnan tvingar kroppen till det den inte orkar då blir det en fysisk kollaps. 


Så här såg det ut efter ett löppass i februari 2015

Resan tillbaka blev lång, läkarna visste inte vad de skulle göra mer än att sjukskriva mig. Jag fick återigen gå på mängder av kontroller men allt såg bra ut, utom blodets saltbalans. Min kropp skrek efter vatten och jag fick sluta springa helt.  Med mineralvatten tog jag mig genom dagarna och i panik gick jag in på hälsokostaffären och köpte en burk magnesium. Jag är väldigt mycket emot kosttillskott, jag gillar inte att tillföra kroppen produkter som inte är helt naturliga rakt igenom. Kosttillskott är tillverkade därför gillar jag det inte. Jag vill helst få i mig det kroppen behöver via maten. Men det är ju aldrig för sent att ändra sig. Magnesium och senare också zink är en väldigt viktig del av min väg tillbaka. Sakta men säkert har kroppen hittat tillbaka. Med snällare träning, bättre återhämtning och tillförsel av mineraler är kroppen på väg tillbaka på riktigt. Nu skulle jag istället aldrig våga sluta med tillskotten och till min glädje har jag hittat en tillverkare som har en filosofi som jag blir alldeles varm i hjärtat av att läsa. Det är Helhetshälsa som också kommer sponsra Lidaloppet med fina produkter! www.helhetshalsa.se

Om deras tillverkning


Om deras filosofi


En del av mig för resten av livet?

Och så här mycket friskare ser jag ut nu :-) Om fyra veckor springer jag i New York. 






CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar