Pigg hjärna med rawfrukost

Osäker på om det är inbillning a la placeboeffekt men jag tycker faktiskt att hjärnan blir lite piggare av min rawfoodfrukost. Det är en rejäl hög med blåbär, hallon och valnötter. Under gömmer sig en gröt som alltså inte är tillagad med hjälp av värme utan ingredienserna har fått stå och svälla i mandelmjölk över natten. I den lilla koppen är en shot med havtornsjuice blandat med 1tsk vetegräs, därför är den grön. Ibland glömmer jag göra iordning gröten kvällen innan och ibland vill jag helt enkelt äta något annat till frukost. Men jag tycker mig se ett mönster att jag är lite piggare när jag äter det här till frukost. 


I gröten har jag 0,5dl fiberhavregryn, 1,5msk chiafrön, 1msk sesamfrön. Häller på 1,5dl osötad mandelmjölk och rör om. Enkelt - me like!

Den här frukosten innehåller bara en liten, liten mängd av de kolhydrater som cancer livnär sig på. De finns i havregrynen, bärens kolhydrater ger inte näring åt cancern. Valnötter och chiafrön innehåller välgörande oljor och varianter av omegasyror som också skyddar mot cancer. Havregryn har jag trots sitt höga kolhydratinnehåll ändå valt att ha med på min dagliga matsedel eftersom de små grynen har så många andra fördelar för träning och mage/tarm. Och här rör det sig om 0,5dl. 


CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar