Lite slutkörd så skönt med yoga då

Både kropp och huvud börjar bli lite trötta  nu när mörkret och hösten smyger sig på. Jag är rätt less på balansbollen också  och skulle helst bara vilja springa och promenera med hundarna just nu. Men vill jag slippa ha ont så måste jag hålla i. Det finns inga genvägar alls och jag har en plan som börjar på tisdag nästa vecka. 


Håller jag på att bli yogiserad på riktigt?
Veckan som gått har jag yogat nästan varje kväll istället. Det är så skönt för för en öm kropp och har också en mängd andra fördelar som jag tänker återkomma till. Jag har verkligen fastnat för yogan som träningsform och jag läser mycket böcker om den också just nu. I vårt lilla bibliotek på jobbet hittade jag en bok som heter Poweryoga av Ulrika Berglund som visserligen har några år på nacken men tydligt förklarar sådant som vilka rörelser som är bra att göra i en följd och varför. Perfekt för mig som börjar hitta mina favoritövningar och sätter ihop mina egna program. Jag känner mig mer och mer som en Yogi 🙏

Malin min yogaförebild
Det är ju via Malin Berghagen jag verkligen hittat yogan och nu är hon hemma i Sverige igen och kör ett pass på Mamita ikväll. Lycka! 


Höst i Lilljansskogen







CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar