Världens bästa yogapass med världens bästa Malin

Jag vet inte alltid vad det är med Malins pass som gör att jag bara älskar dem
Är det att vi får tid att slappna av i början av passet och verkligen komma i kontakt med andetaget? De långa andetagen som sträcker ut min bröstrygg så skönt. Andetaget som ger mig liv. Eller är det övningarna som blir tuffare ju längre passet går? Är det handståendet som skrämde mig i början? Handståendet som jag nu känner kommer åt muskler jag inte annars gör. Och som jag snart, snart vågar göra här hemma själv.  Eller är det att yoga till Sting varvat med den vackra låten Mangala? Eller är det att Malin pysslar om oss? Både i början på passet och efteråt. Ibland sjunger hon för hos, ibland läser hon ur en bok. Igår mediterade vi en stund om vårt lilla jag. Så när jag vaknade i lördags morse och ser att Mamita har gjort statusuppdateringen "Söndagsyoga med Malin". Lycka! Jag som saknat Malins pass så mycket sen i somras.

Yogan gör underverk med kroppen jag är säker på det nu
Jag blir mer och mer säker på att yogan har en stor del i att kroppen är så stark just nu. En kombination med annan träning absolut men jag vet att den tagit mig ett steg längre, det där sista steget jag behövde för att må bättre och få en vardag som fungerar utan att ha ont jämt.

I somras var jag en riktig nybörjaryogi och hade svårt att hänga med i alla rörelser och få ett bra flöde. Men efter några gånger började det sätta sig och kroppen fick jobba, jag lovar att kroppen får sig en rejäl utmaning i både styrka, balans och närvaro. Jag är inte den som ger mig i första taget, jag genomför hellre en övning om det så kräver min allra sista energi istället för att pausa och komma igen i nästa. Men någon gång var jag tvungen att bryta, det kanske säger i allafall lite grand om att yoga gör kroppen stark.

Världens bästa pass igår
Det var verkligen det bästa yogapasset jag varit på och som jag själv genomfört absolut bäst. Jag vet man ska inte jämföra med hur mycket man klarar i yogan utan acceptera dagsformen. Och det gör jag. Men efter att yogat själv hemma nu i höst så var det fantastiskt att känna hur stark kroppen blivit. Det var ett rejält pass Malin gav oss igår och det kändes så jäkla bra, urstarkt. Jag vågade ta i ordentligt i handstående också utan att fega och kom nästan, nästan upp själv. Idag har jag rejält med träningsvärk runt revbenen. Och jag tycker om att meditera i rörelse. Även om jag började med yoga för att jag trodde det kunde lindra min värk så har det inte tagit lång tid att även gilla meditaionen, jag gillar ju att sitta på en sten i skogen eller vid havet och bara vara.

Letar du yogainspiration så spana in Malins blogg

Min dröm just nu är att kunna boka en yogaresa till Frankrike

Namaste



CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar