Vanliga i-landsproblem får en att skämmas


Jag har fått många värmande och stärkande hälsningar den senaste tiden. Stort tack till er alla. Det betyder mycket och de hjälper min hjärna att ta hand om mig. Hjärnan behöver matas med positiva tankar. Ett meddelande jag fick ganska nyligen värmde lite extra om hjärtat. Det avslutades med "Vardagliga i-landsproblem får en att skämmas!!!" Det här fick jag utan att den här personen visste om att just i-landsproblemen tär mycket psykiskt på mig nu. Jag vet att andras i-landsproblemen har inte det minsta att göra med mig personligen men det är ändå jobbigt att höra och läsa om dem, det är provocerande och kan göra mig ledsen. Om de inte är med glimten i ögat vill säga. Sjukdomen har gett mig ett helt annat perspektiv på småproblem och jag har helt slutat reagera på sånt som jag reagerade på förut. Det är väldigt skönt men nackdelen är att jag reagerar på andras sätt att hantera dem. Därför är det så skönt att höra att en del som läser det jag delar med mig av också känner att i det här sammanhanget är i-landsproblem skämsfaktor. Det får mig att inte bli lika ledsen över mina egna reaktioner. Stor kram till alla er som hör av er det både stärker och värmer. Och glöm inte ta ett extra andetag. 



Idag blir det en bild på lilla tofsmesen. När de visar sig stannar jag alltid upp en stund och bara betraktar, det är fint för själen det. 


CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar