Vickan har simmat!!!

Vi upptäcker nya platser på Fårö varje gång, det är så häftigt här. Algerna ligger som ett band 100 meter utanför stranden vi går ner och badar hundarna vid så i morses tog vi bilen till ett träsk vid Gamle hamn. Jag som älskar havet tyckte det kändes lite sådär, men att riskera hälsan på någon av hundarna finns inte så vi åkte iväg. När vi hittat dit och klev ur bilen , hamnade vi utomlands? Vattnet alldeles turkost och så den härliga kalkstenen överallt, tänk att man kan bli så inbiten kalkälskare. Först badade vi Freia som låter som jag vet inte vad när hon simmar efter fripparna. 


Badgalna Freia tar lite paus


Här sitter jag och har det bra under tiden med fulhatten och avklippt barnleggings över satyget till Picc-line. 


Och vet ni vad den här lilla hunden gjorde? Hon simmade helt frivilligt för första gången på tre år. Jag har försökt det mesta för att få henne att simma, det har inte ens hjälpt att själv vara i vattnet. Hon har fått fullkomligt panik när baktassarna lämnar botten. Men idag så bara hände det, hon vågade sträcka sig efter frippen och ta ett simtag och sen bara släppte det. Åh vad jag längtar till nästa sommar nu, då ska vi simma ihop, har alltid gillat att simma med mina hundar. Hoppas bara det inte var en engångsföreteelse, vi ska dit imorgon bitti igen. Håll tummarna att Vickan verkligen fattat det här med bada nu. 

Ikväll ska vi till Albatross och äta, en restaurang med fransk kock. Vi åt där förra året när vi förlovade oss och det var så bra mat. Eric hittade en bild han tog på mig då, vill ha tillbaka mitt låååånga hår jag hade då. Inget värdsligt egentligen, jag blir hellre frisk än grinar över håret. Men långt ska det bli igen!






CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar