Yinyoga och nässlor

Nu har vi suttit inne en hel helg igen och yogat, pratat anatomi och Fascia. Vi är ett så härligt gäng som går utbildningen och det känns lite sorgligt att det bara är en gång kvar. Funderar redan på att gå fortsättningen i höst. Yinyoga som är en funktionell yoga utgår från hur våra kroppar ser ut och vi yogar efter de förutsättningar som vår kropp ger oss. Det är något jag själv tillämpar i all yoga och just därför gillar jag Yin lite extra. I Yin sitter vi länge i varje position för att komma åt Fascian (bindväven). Det är väldigt meditativt när man kommer in i det. En av mina kurskamrater Tanja har skrivit jättebra på sin blogg om vad Fascia är så är du nyfiken på vad Fascia är och varför vi ska jobba med den rekommenderar jag att läsa hennes blogginlägg. 

http://jagtid.nu/2015/04/fascia-yinyoga-bindvav-mat-som-starker-mindfullyraw-tanja/

Tanja kan också allt om Raw Food och påminde mig om att gå ut och plocka allt nyttigt ogräs som växer ute. Nässlor, kirskål och maskrosor. Alla dessa går inte bara att äta utan är också välgörande för kroppen. Så ut och plocka ogräs till salladen! Jag har börjat dagen med en nyttig kopp te gjord på Japanskt Sencha Te och nässla. Sencha te har en skyddande effekt mot cancer och smakar lite som gräs luktar. 

Kika också in till Sofie som har Yin-kursen, hon har klasser på bl.a Urban OM som jag kan rekommendera att gå på. www.sofieringsten.com

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar