Yinyoga och valp - perfekt kombo

Kolla in mitt eget härliga yogaplace, här i vår egen trädgård!




Jag brukar vara noga med mina hundar att de lär sig koppla av och vara stilla, särskilt inomhus. Allt blir så mycket enklare då, leker och tränar gör vi mestadels utomhus. Självklart får valpen ha leksaker inne. Nu har ju valpar helt naturliga av- och påknappar men jag är noga med att själv vara stilla när de sover så inte jag blir någon som röjer runt hela tiden och är stressande. Det är något jag tror på och känns bra. I början på veckan slog mig tanken att det här är det perfekta tillfället att ta upp min Yinyoga praktik på riktigt igen. I Yinyogan är man stilla hela tiden och rör sig bara var femte minut för att byta position. Perfekt att kombinera med en liten valp som sover mycket. Jag tänkte passa på att repetera allt från TT- utbildningen jag gick i våras och köra ett pass om dagen. Är du nyfiken på att gå en TT-utbildning hos Sofie Ringsten så finns det här att läsa. 




När Gnista varit vaken en stund och sprallat av sig lite så går jag till mattan och strax kommer hon och gör mig sällskap, ibland vid fötterna och ibland vid mitt huvud. 


Igårkväll var vi nere på träningsplanen och tittade på när tant Freia och Eric tränade, vi tar det coolt. 


Vi har varit och shoppat på CRT också och när Gnista själv fick välja blev det den här.... jättegod att bita i talade hon om redan i affären.





CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar