Lopprusig, lopphög och varm i hjärtat

Foto: Anthony Andrews

Årets Lidalopp var fyllt av glädje, värme, kärlek och massor av springande kvinnor och utklädda springande män. Jag har varit fylld av glädje och energi hela dagen. Det verkar aldrig avta, lopphög helt enkelt. Börjar nästan undra om jag kommer kunna sova. 

 Jag kommer fortfarande ihåg förra året när jag var skrämd över att gå 700m för att jag parkerade på baksidan av Lida Friluftsgård, jag hade så dålig ork och behövde spara de små krafterna jag hade. Jag var rädd för att bli nerkyld, regnet hängde i luften före starten, det skrämde mig, jag fick inte bli sjuk, det var en sista cellgiftsbehandling kvar. Allt gick vägen, mycket tack vare Annikas stöd runt hela banan. Hela eventet gav mig sån energi att sista behandlingen bara rasslade förbi. Det här året sprang jag med kraft och lycka runt hela banan. 30:15 gick jag i mål på, förra året dryga 40... Kroppen är tillbaka! 

Foto: Anthony Andrews

Det är så många människor som varit med och gjort det här loppet möjligt. Magdalena Bibik som konferencier är oslagbar i sammanhanget. Hon sprider så mycket glädje och sätter ribban för hela loppet. Anna Ericsson och alla du engagerar i detta jag har inte ord för allt du gör och vad det betyder för mig och mina medsystrar.

Mitt goa lag, Spring för livet!

Det har varit en ära att vara ambassadör för årets Lidalopp och jag blev riktigt varm i hjärtat när Linda stöttade Sonja runt banan idag. Malena och Fredrika som gav sig ut på trailsträckan och peppade varandra in på upploppet. Linda, Sonja, Åsa, Annika, Malena, Fredrika, Karin och Niina, tack för att ni var med i mitt team idag. Jag ser verkligen fram emot att göra om det här nästa år med er. 

Mina tankar har idag gått extra mycket till alla medsystrar som kämpar på just nu med behandlingar. 

Åsa Bergström som var med förra året också, sprang in på en 4:e plats i tävlingsklassen, grymt! Foto: Cecilia Engvall

Lagsamling på parkeringen. Foto: Linda Lanecrona

Niina och Sonja! Foto: Linda Lanecrona 

Alltså kolla klädseln! Mannen till vänster sprang hela banan i päls och med handväska, många som tjöt av skratt. 
Foto: Linda Lanecrona 

Foto: Linda Lanecrona 








CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar