Livet som Gray, del 1

Bild från en promenad i skymningen nere i Norvik/Nynäshamn

Gray och jag har lärt känna varandra riktigt bra på den här korta tiden. Vi har tagit det lugnt, gått promenader och bara tränat enkel vardagslydnad och samarbete. Det kommer bli en väldigt kul hund att jobba med, kanske hon ger mig några gråa hår... Häromdagen var vi nere i Norvik, strax före Nynäshamn, där är det fint att promenera med hund. Förutom andra hundägare är det tomt på folk där och Nynäshamnare är så bra med sina hundar. Inga lösspringande hundar utan uppsikt så det är perfekt att promenera med valpar så de lär sig hantera hundmöten. 


Här är Gray ute i snön en av de första dagarna hemma. 


Här sover vi väldigt gott.



Gray, fem veckor gammal!

Det är väldigt kul att jag tog bilder på alla tikvalparna i somras. När vi var hos kennel Vangteigen första gången så visste vi inte vilken av dem som skulle få följa med oss hem så jag tog bilder på alla som jag också sparat. De hade små garnhalsband i olika färger. Gnista hette då Röd-Vit och Gray hette Gul, ibland kallades hon terroristen... Hördes det något gurgel någonstans i flocken så var det Gul som stod över en eller flera syskon. Gnista och Gray var faktiskt radarpar, de hängde jämnt ihop och drog ganska jämnt också. 


Här är en hanvalp till vänster, vet inte riktigt vilken, sen är det Gray/Gul och till höger tror jag att det är Gaia/Vit


Här ligger Gul/Gray och Röd/Gira och sover

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar