Vicky på FH prov!



Det började extremt bra. Kanonfina marker och en rutinerad provledare som höll ihop provet fint. Lite tur i lottdragningen och fick spår 2, jag vill gärna starta tidigt men inte allra först. Det blåste så in i den ute på fälten, inget jag oroade mig för men märkte ändå på Vicky att hon var lite störd av det och fick jobba hårt genom hela spåret. Hon startade upp superfint, fick sen jobba ganska mycket i vinklarna och där underlaget skiftade från vall till jord. Näst sista vinkeln kom väldigt tätt inpå föregående vinkel och jag missade lite här att stötta upp i linan så hon kom för långt bort och då bröts vi. Jag är ändå väldigt nöjd med Vickys arbete hon slet verkligen genom hela spåret och resultatet räckte faktiskt till vinst av sju hundar. Vi hade även bättre resultat än FH2 hundarna. Det säger lite om hur svårt det här är. 


CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar