Häng med på Lidaloppet och stöd Bröstcancerforskningen

Det finns många bra sätt att stödja cancerforskningen på. Då menar jag sätt som verkligen hjälper, det vill säga att bidra med pengar. Men det fina är att inget bidrag är för litet, varje krona kan göra skillnad. Alltifrån en liten, liten insättning på ett konto, kanske köpa ett rosa band, eller ett fint pärlhalsband med texten fuck cancer. För det går inte att komma ifrån att det är pengar som behövs för att forskningen ska kunna bedrivas.



Stöd Bröstcancerforskningen och var med i Lidaloppet den 19 oktober! 
Jag tycker ju om att träna och röra på mig så för mig ligger det nära tillhands att stödja bröstcancerforskningen med att vara med i Lidaloppet den 19 oktober. Jag tycker det verkar vara ett bra genomtänkt arrangemang med en sträcka på 5 km i både gå-/springaklass och tävlingsklass, det gör det möjligt för väldigt många att vara med. Jag var otroligt sugen på att anmäla mig till tävlingsklassen, 5 km är en sträcka jag normalt sett är snabb på. Men jag har taggat ner tagit förnuftet till fånga och anmält till gå-/springa.

Häng på! Anmäl er till loppet, Lidas omgivningar är härligt natursköna att vistas i. Och vill man inte vara med så går det att ändå att stödja Bröstcancerforskningen genom att sätta in pengar i samband med arrangemanget. De går att märka med mitt namn och startnummer för att göra det lite mer personligt. Jag återkommer med länk till insamlingen, det är något fel på deras sida så jag kan inte se mitt startnummer just nu.

Lidaloppet arrangeras av Bröstcancerorganisationen Amazona och Lida Friluftsgård, vinsten går oavkortat till ändamålet. Här kan du läsa om Lidaloppet.




CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar