Naturliga råvaror, det bästa!

Min lilla kostutmaning den går faktiskt bra! Någon gång har jag trillat dit och ätit fel men det har varit av praktiska skäl. Har varit en tripp till Malmö och då blev det kanske inte helt rätt på tåget fram och tillbaks och nu senast ner till Göteborg på mässa så blev det en kebab i bröd och en stor påse Polly. Annars går det riktigt fint att laga mat utan konstgjorda tillsatser för det var ju mest det som utmaningen gick ut på. Och mer än människa är inte jag heller så lite fusk blir det ibland. När jag var i Malmö så hade kusinen t.o.m lagat mat utan mjölkprodukter, bara en sån sak som att kunna inspirera är fantastiskt tycker jag.

Idag hittade jag massa blåbär i frysen så jag har gjort hemlagad blåbärssylt, med minimalt med socker i. Sen köpte jag en påse svenska äpplen så jag kan göra lite äppelmos. Om det är någon i närheten som har äpplen att bli av med, säg till jag hämtar! Med hemlagat äppelmos är det gott med havregrynsgröt varje morgon. Köpt smakar verkligen urk, oätligt skulle jag vilja säga faktiskt.

Nu ska jag Yinyoga lite och sen knoppa. Imorgon är det tidig morgon med löpning med gamla grå :-)

Jag tror faktiskt de här blåbären kommer från Åmål, tack mamma :-)

Svenska äpplen från Ica, någon som vill bli av med äpplen? Ring mig!

Fina Yinyogaboken! Lite Mangalamusik till den och jag sover gott sen

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar